Co je CPM a jak to rozbíjí náklady na online reklamu

Zjistěte, jaká CPM je a jak se používá při tvorbě online rozpočtu

Pokud chcete koupit inzertní prostor online , rychle se dostanete do termínu CPM. Je to termín používaný průmyslem, který mluví o nákladech na "zobrazení reklam", a je zdaleka nejběžnější měrnou jednotkou používanou v digitální reklamě. Je to také nejobvyklejší způsob nákupu a prodeje digitálního reklamního prostoru.

Co znamená CPM?

CPM znamená Cost Per Mille a je dalším způsobem, jak říci Cost per Thousand.

V tomto případě 1000 reklamních zobrazení na webové stránce. Nemělo by být zaměňováno za jiné podobné, ale odlišné pojmy, včetně ceny za proklik (CPC) a ceny za akvizici (CPA).

Co je reklamní zobrazení?

Někdy známý jako pohled nebo zobrazení reklamy, je jedno zobrazení reklamy ekvivalentní reklamnímu serveru, který se volá v odpovědi na žádost o stránku z prohlížeče uživatele. To je všechno a to je všechno. Někteří lidé si mylně myslí, že zobrazení reklamy jsou reklamy, které byly uživateli zobrazeny (ať už si to všimnou nebo ne), na webu nebo na jiném online médiu. To je fakticky nesprávné.

Bohužel to také znamená, že statistiky zobrazení reklam jsou často nesprávné nebo zcela podvodné. Až 15 procent času jsou zobrazené reklamy nesprávné. Poté se vyskytují zobrazení reklam z botové komunikace (bot je automatizovaný software, který lze použít pro zvýšení návštěvnosti nebo osob SPAM), což znamená, že žádný fyzický uživatel nikdy neměl šanci vidět reklamu.

Až 60 procent návštěvnosti reklamy pochází z těchto robotů. A konečně, dochází k podvodům z reklamy. V tomto případě skryté uživatelé skrývají reklamy za jinými reklamami, což reklamní sítě trikne na reklamy s vyššími CPM na webu. To také zvyšuje čísla zobrazení reklam, což ještě více způsobí inzerentům.

Více o tom můžete přečíst v tomto vynikajícím článku Reid Tatoris.

Jak CPM odráží náklady na reklamu na vašich webových stránkách?

Řekněme, že máte webovou stránku a chcete ji používat k zobrazování reklam a vydělávání peněz měsíčně po měsíci. No, budete muset sednout a zjistit, jaký měsíční příjem budete spokojeni. Pokud je váš web nový a má relativně malou návštěvnost, nebudete vydělávat spoustu peněz, takže vaše CPM bude velmi nízká. Pokud vaše webové stránky mají vysokou návštěvnost, CPM bude vyšší.

Existují dva různé typy sazeb CPM - fixní a variabilní. Pevné sazby se snáze pracují s tím, že máte určitou hodnotu, kterou je třeba postavit proti vygenerovaným zobrazením reklam. Variabilní CPM jsou s tebou obtížnější pracovat a tyto sazby se budou lišit podle tématu vašeho webu, země, ve které se nacházíte, inzerenta a podobně.

Uděláme nějakou rychlou matematiku. Máte webové stránky a je průměrně 40 000 návštěvníků za měsíc, s celkovým počtem 120 000 zobrazení stránek měsíčně. Jaký je pro vás váš web?

No, na CPM ve výši 5 USD (což je mírně nad průměrem za rok 2017), vypočítáte ji takto:

120 000/1 000 = 120

120 x CPM $ 5 = 600 USD

Víc než 12 a vy se díváte na webové stránky v hodnotě 7 200 dolarů z výnosů z reklamy za rok.

Když zvážíte mnoho milionů zobrazení stránek, které jsou zobrazovány na několika webových stránkách každý měsíc, můžete vidět, jak může být na některých webech výhodný marketing CPM. Naštěstí nejúspěšnější přispěvatelé z YouTube dělají každoročně miliony dolarů jen z části výnosů z reklam, které služba YouTube shromažďuje ze svých stránek.

Jak a kde získat návštěvnost reklamy CPM

Pokud jste si přečetli všechny výše uvedené informace a máte zájem generovat zisk z CPM prostřednictvím vašeho webu, další logickou otázkou je "kde mám začít?"

Nebudete mít možnost přistupovat ke společnostem a požádat je o začlenění reklam na vaše stránky. Existují webové stránky a firmy postavené na poskytování návštěvnosti na weby, jako je ta vaše, a je s nimi velmi snadné začít.

Některé z nejlepších, které můžete začít:

Vytvořte účty s několika z nich a experimentujte. Jakmile najdete program, který doplní vaše webové stránky a přináší dobré výnosy, držte se s ním.